ახალი

ვუდერნ ვაგონვეი

ვუდერნ ვაგონვეი


We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

ინჟინრებმა დაიწყეს ხის რკინიგზის მშენებლობა ცენტრალური ევროპის მაღაროებში მე -16 საუკუნის დასაწყისში. ინგლისში პირველი ხის რკინიგზა აშენდა ვოლოტონში 1604 წელს. თავდაპირველი იდეა იყო ცხენებით მოსილი ხის რკინიგზის გამოყენება ვოლლატონ კოლიერიდან ნახშირის გადასაყვანად ნოტინგემის მოსახლეობაში. მალევე მსგავსი რკინიგზა აშენდა შროპშირში და ნორთუმბერლენდში.

შეძლებისდაგვარად, სატვირთო ვაგონები ისე იყო მოწყობილი, რომ დატვირთულ ვაგონებს შეეძლოთ მდინარეზე ან ნავსადგურში დაღმართზე გასვლა. ცხენები მაშინ გამოიყენეს ცარიელი ვაგონების გორაკზე ასასვლელად. 1758 წელს პარლამენტმა გადაწყვიტა, რომ კოლიკის მფლობელებმა უნდა მიიღონ ნებართვა ვაგონის მშენებლობის წინ. იმავე წლის ჩარლზ ბრანდლინგი გახდა პირველი, ვინც მიიღო პარლამენტის აქტი, როდესაც მან ნებართვა სთხოვა აეშენებინა ვაგონი მის მიდლტონ კოლიერისა და ლიდსს შორის.

კრისტოფერ ბლეკეტს, Wylam Colliery– ს მფლობელს, ჰყავდა ხუთი მილის ხის ვაგონი, რომელმაც ქვანახშირი წაიღო მდინარე ტაინამდე. 1804 წელს ბლეკეტმა დასაქმდა რიჩარდ ტრევიტიკი ლოკომოტივის ასაშენებლად, რომელიც ჩაანაცვლებდა ცხენზე გადაყვანილი ნახშირის ვაგონების გამოყენებას. თუმცა, ვილამი ლოკომოტივი იწონიდა ხუთ ტონას, ის ძალიან მძიმე იყო ბლექეტის ხის ვაგონისთვის.


ბეიმიშის გარშემო

ბეიმიში ყველაზე ცნობილია ჩრდილოეთით მცხოვრები ცოცხალი მუზეუმის სახლი. ეს იყო იორკშირის მცოდნე ფრანკ ატკინსონის, ყოფილი ბარნარდის ციხესიმაგრის ბოუესის მუზეუმის დირექტორი, რომელმაც დაიწყო არტეფაქტების შეგროვება ჩრდილოეთ აღმოსავლეთ ინგლისის სოციალურ და სამრეწველო ისტორიასთან. მის კოლექციებს მოჰყვა 1970 წელს ბეიმიშის დარბაზში მუზეუმის დაარსება, რომელიც საბოლოოდ გადაიზარდა ბეიმიშის ღია ცის ქვეშ მუზეუმში.

ბეიმიშის მუზეუმი. ფოტო © დევიდ სიმპსონი

ასეთი მუზეუმის აშენების პროექტი პირველად ატკინსონმა ჩაფიქრდა 1958 წელს და ადრეულ დღეებში ზოგიერთი არტეფაქტი ინახებოდა დურჰემის სიახლოვეს, Brancepeth არმიის ბანაკის ქოხებში.

1970 წლიდან ჩრდილოეთ ინგლისის ღია ცის ქვეშ მუზეუმი ბეიმიშში დაფინანსდა ადგილობრივი ხელისუფლების ერთობლივი კომიტეტის მიერ ჩრდილო -აღმოსავლეთი რეგიონიდან და დღესაც ასეა. მუზეუმში დაცული მახასიათებლები მოდის მთელი რეგიონიდან თეისიდიდან ნორთუმბერლენდამდე.

1970 წლიდან 1972 წლამდე გამოფენები შემოიფარგლებოდა დარბაზში, მაგრამ მუზეუმის ღია ცის ქვეშ ასვლის შემდეგ სულ უფრო ხელმისაწვდომი გახდა და მუზეუმი ახლა მოიცავს 300 ჰექტარზე მეტს.

ბეიმიშის დარბაზი აღარ არის მუზეუმის ნაწილი და არის სასტუმრო 2000 წლიდან. მუზეუმის მრავალი შენობა, ნაგებობა, არტეფაქტი და კოსტიუმური პერსონალი აცოცხლებს ინგლისის ჩრდილო -აღმოსავლეთ ნაწილს, როგორც ეს იყო 1913 წ. დამატებითი ფართობით. საიტის პოკერლიზე, რომელიც ფოკუსირებულია 1820 წელს და ახალი ტერიტორია, რომელიც ამჟამად ვითარდება, ფოკუსირდება 1950 -იან წლებში.

ბეიმიშის შენობები მოიცავს 1800 წლის სახლის მეურნეობას. ეს ფერმა ადგილზე იყო მუზეუმამდე დიდი ხნით ადრე და თავდაპირველად იყო ბეიმიშის დარბაზთან დაკავშირებული თავლები.

სამუზეუმო ქალაქი აშენდა რეგიონიდან ჩამოტანილი დემონტაჟი შენობების ხელახალი აღმართვის ჩათვლით, ტერასული ქუჩით და#8211 Ravensworth Terrace ბენშამიდან გეითსჰედში, მასონური დარბაზი სანდერლენდიდან, კოოპერატივის მაღაზია ენფილდის დაბლობიდან და საზოგადოება. სახლი სახელწოდებით Sun Inn ეპისკოპოს ოკლენდიდან. ქალაქის სხვა შენობები მოიცავს სტამბებს, სტომატოლოგიას და ლუდსახარშას თავლებით და ნამდვილი ცხენებით.

ქალაქი, ბეიმიშის მუზეუმი. ფოტო © ჯონ სიმპსონი

მუზეუმის რკინიგზის სადგური, რომელსაც ბეიმიშის სადგური ჰქვია, მართლაც როულის სადგურია ჩამოტანილი როუელის პატარა დასახლებიდან Consett– ის მახლობლად და თარიღდება 1867 წლიდან. მუზეუმში სხვა მახასიათებლებია გეითსჰედში მდებარე სოლტველ პარკის ბანდის სადგამი, რკინიგზის სიგნალის ყუთი Carr House East– დან. კონსეტი და ალნვიკისგან ჩამოშვებული საქონელი.

მუზეუმის ნახშირის მაღაროს ტერიტორიაზე არის ვესლეანის მეთოდისტური სამლოცველო 1854 წელს, რომელიც რეალურად მოვიდა ბემიშის ნამდვილი სოფლიდან (ორმოს გორა), რომელიც მდებარეობს მუზეუმის გარეუბანში, ხოლო მუზეუმის სკოლა მოვიდა ახლომდებარე სოფელ აღმოსავლეთ სტენლიდან.

მუზეუმის ორმო კოტეჯები მოდის ქუჩიდან Hetton-le-Hole. ეს იყო ფრენსის ქუჩა და მათ თავდაპირველ გარემოში იყო ერთმანეთის მიყოლებით სხვა კოლორიტი, რომელშიც ქემბრიჯის ჰერცოგინია ქეით მიდლტონის ნახშირის მოპოვების წინაპარი ცხოვრობდა.

თუმცა, მუზეუმში მიმდებარე დრიფტის მაღარო, სახელად Mahogany drift, აქ იყო მუზეუმის გახსნამდე დიდი ხნით ადრე. Mahogany Drift იყო ერთ -ერთი იმ მრავალ მაღაროდან, რომელიც არსებობდა ბეამიშის მხარეში. მუზეუმში არსებული კოლიკური შენობებიც ადგილობრივებიდან არიან. გრაგნილი მექანიზმი და საკოლექციო ნაგებობა ბეიმიშის ნომერი 2 ორმოდან არის და დომინირებს მუზეუმის საკოლექციო უბანზე.

ძველი სტილის მეურნეობა ბემიშის მუზეუმში. ფოტო © ჯონ სიმპსონი

მუზეუმის აღმოსავლეთ ნაწილს აქვს 1825 წლის თემა და მოიცავს ხელახლა შექმნილ სატვირთო მანქანას სახელწოდებით "Pockerley Wagonway ’" ჯორჯ სტეფენსონის Locomotion Number One და მეორე ადრინდელი ორთქლის ლოკომოტივის სახელწოდებით ‘a steam elephant ’.

ახლომდებარე ფერმას, სახელწოდებით Pockerley Manor ასევე აქვს 1825 თემა, მაგრამ ეს ფერმა აქ იყო მუზეუმის გახსნამდე დიდი ხნით ადრე. ეს არის შუა საუკუნეების ქვის სახლი და შეცვალა ნორმანული წარმოშობის ადრინდელი გამაგრებული სასახლე, რომელიც აქ იდგა. პოკერლის აქვს დამაინტრიგებელი ძველი ინგლისური სახელი, რომელიც მომდინარეობს ანგლო-საქსური ‘Pocca ’, მისი სახელი ნიშნავს ‘ ჰობგობლინის გაწმენდას ’. მუზეუმის ამ ნაწილში ასევე მდებარეობს წმინდა ელენეს შუასაუკუნეების ეკლესია, რომელიც ნაწილობრივ გადავიდა ესტონიდან მიდლსბროს მახლობლად და აღადგინეს ადგილზე.

მუზეუმის ცალკეული ნაწილები ერთმანეთთან არის დაკავშირებული ნამდვილი ელექტრო ტრამვაის ან ღია ავტობუსის საშუალებით.


ბურრადონი და ნორთუმბერლენდის წარსული

მე ხშირად დავდივარ მდინარე ბლიტის სამხრეთ ნაპირებზე, ძველი ბეიტსის შეჯახების ადგილიდან ბებსაიდზე მდებარე ღუმელის ხიდამდე. დაბლობის მეორე ნაპირზე ნაჩვენებია, მაგრამ არასრული, ხის ბოძების ნაშთები, რომლებიც გამოდის ტალახიდან. ერთი ნაკრები არის სლეკბერნის პირთან ახლოს, მეორე კი A189 საგზაო ხიდის მახლობლად. ანაერობული პირობები, რომლებიც დიდი ხნის განმავლობაში იყო ჩაძირული, უდავოდ ხელს უწყობდა მათ შენარჩუნებას.

ხაზოვანი ხის სტრუქტურის ნაშთები სლეკბერნის პირის ღრუში
ხის კონსტრუქცია მდინარე ბლიტი ჩრდილოეთი სანაპირო კიტი ბრიუსტერის მოპირდაპირედ

პირველი ვარაუდი იქნებოდა, რომ ისინი მხარს უჭერდნენ რაიმე სახის ბუდეს. მაგრამ რა იყო მათი ზუსტი მიზანი? რა პერიოდში გამოიყენეს ისინი? და როგორ გამოიყურებოდნენ ისინი მუშაობის დროს?

მე პირველად შევხედე 1850-60-იანი წლების ორდენის კვლევის რუქას, რომელიც მიუთითებდა ვაგონების ხაზებზე, რომლებიც მთავრდებოდა ხის კონსტრუქციებზე. ცხადია, რომ სტრუქტურები იყო ნავსადგურები, ან სტეიტები, ნავებზე ტვირთის გადმოტვირთვისთვის. ვაგონებს უკვე ეტიკეტი ჰქონდა გამოუყენებელი პირველი გამოცემის რუქაზე.

პირველი ედ OS რუკა c1860 გვიჩვენებს ყვითელ ფერში მონიშნულ ვაგონებს (დააწკაპუნეთ გასადიდებლად)

ორი ვაგონის ხაზს მივყავართ იმას, რასაც ბედლინგტონის კოლიერი ეწოდება. ვაგონი შემდეგ ვრცელდება ბედლინგტონის ორმოდან ჯერ ჩრდილოეთით და შემდეგ დასავლეთით ნეთერტონისკენ.

ვაგონი, რომელიც მთავრდება A189 (ხერხემლის გზა) გზის ხიდის მახლობლად, მიემართება ჩრდილო-დასავლეთის მიმართულებით, რამდენიმე ასეული მეტრის მანძილზე, სანამ მკვეთრად ჩრდილოეთის მიმართულებით არ გადაუხვევს პუდლერსის რიგის ტერასულ საცხოვრებელს, რომელიც აღარ არსებობს.

გრინვუდის რუკა ნორთუმბერლენდის 1828 წ

გრინვუდის 1828 წლის ნორთუმბერლენდის რუქაზე არ არის მითითებული, რომ ბედლინგტონის ორმოდან სლეკბერნის პირამდე იყო ვაგონი. ფაქტობრივად, ბედლინგტონის ორმო, რომელიც შეტანილია 1-ე გამოცემის Odnance Survey რუკაზე, 1860 წ. იყო Bedlington A Pit, რომელიც დურჰემის სამთო მუზეუმის ვებგვერდის მიხედვით გაიხსნა 1838 წელს. Sleekburn wagonway უნდა გამოქვეყნდეს 1838 წელს. ეს აშკარად იყო ხანმოკლე კომუნალური მომსახურება მხოლოდ 1840-50-იან წლებში პოულობდა სასარგებლო მომსახურებას. ვაგონები იყო ადრეული რკინიგზა, რომელიც ცხენებით მოსიარულე ვაგონებს ატარებდა. რელსები აშენდა ხისგან.

ძირითადი მინერალური სარკინიგზო ხაზი ნაჩვენებია 1860 წლის რუქაზე, რომელიც მიემართება ჩრდილოეთიდან სამხრეთისკენ და გადის ბედლინგტონის ორმოს. ხაზი დღესაც გამოიყენება. ამ ხაზის მშენებლობა ქვანახშირის ტრანსპორტირებას გაადვილებდა, უფრო სწრაფად და ნაკლებ ძვირად დაუჯდებოდა, ვიდრე მდინარე ბლითზე გადაზიდვა. სლეკბერნის ვაგონი სწრაფად მოძველებული იქნებოდა.

ვაგონი ზურგის გზის ხიდთან, სავარაუდოდ, ასევე მოძველებულია ახალი რკინიგზის მიერ. მაგრამ მას უფრო გრძელი ისტორია ჰქონდა. როდის აშენდა ეს ვაგონი და რატომ?

საიტებისა და ძეგლების ჩანაწერი, როგორც გამოქვეყნებულია www.KeystothePast.info ვებგვერდზე, მიუთითებს, რომ ვაგონი ნაჩვენები იყო რუკაზე, რომელიც დათარიღებულია 1787 წლიდან, რომელიც გადიოდა ორმოდან ბედლინგტონში, მდინარე ბლიტის ჩრდილოეთ სანაპიროზე. ის ასევე ჩანს 1837 წლის ჰირსტ ჰედის რუქაზე.

რუქის ნახვა რომ არ შემეძლო არ ვიცი სად იქნებოდა ორმო. სავარაუდოდ, ეს იყო სადღაც ვაგონის მარშრუტზე, როგორც ეს მითითებულია გრინვუდის 1828 წლის რუკაზე და მცირე ზომის პრიმიტიულ საწარმოზე. შესაძლოა ის იყო ბედლინგტონის ორმოს ადგილი.

მდინარე ბლიტი არის ადგილი, სადაც ვაგონი მთავრდება ამ ეტაპზე. ტალღის ყველაზე დაბალ წერტილში მდინარე მცირდება არა უმეტეს წვეთისა. გრინვუდსის რუქაზე მითითებულია, რომ 1828 წელს ეს ადგილმდებარეობა ფაქტობრივად იყო მდინარის გადასალახი წერტილი. რუქაზე ასევე ნათქვამია, რომ ვაგონი გადიოდა პატარა გვირაბში, სანამ არ გამოვიდოდა მდინარის ნაპირზე. საიტებისა და ძეგლების ჩანაწერში ასევე მითითებულია, რომ გვირაბი ჯერ კიდევ არსებობს და ცოტა ხნის წინ იქნა კონსოლიდირებული.

ადგილზე ვიზიტისას გაირკვა, რომ ინტერპრეტაციების ჩვენების დაფა ადგილობრივმა ხელისუფლებამ დააგდო დაფარული გვირაბის პირას, რომელიც ასევე მიუწვდომელია გადაჭარბებული მცენარეულობის გამო. ეს არის ის, რაც გაირკვა:

გადაჰყურებს გვირაბს ვაგონვეის ხაზზე მდინარისკენ

დინების დროსაც კი უფრო დიდი ზღვის ღირსეული ხომალდები ვერ შეძლებდნენ ნავიგაციას ამხელა დინებისკენ დინებისკენ. ჩვენ შეგვიძლია ვივარაუდოთ, რომ მიზეზი იმისა, რომ ბედლინგტონის ორმოს მფლობელებმა სლეკბერნის პირას მიმავალი ვაგონის მშენებლობის ხარჯზე, შემდგომ ქვემოთ, ის გახლდათ, რომ წყალი უფრო ღრმა იყო უფრო დიდი ხნით, რაც უფრო ხანგრძლივ მუშაობას იძლეოდა. მიმდებარე ბლოკი ტერასული საცხოვრებლით, სახელწოდებით Keelman's Row, ნაჩვენებია პირველი გამოცემის OS რუქაზე და შეიძლება იყოს წარმოდგენა, თუ როგორ მუშაობს სატრანსპორტო სისტემა. ასევე იყო კელმანის რიგი ბლიტში უფრო ქვემოთ.

კელმენმა შექმნა ნიუკასლის მოსახლეობის დიდი და ცნობილი ნაწილი მე -18 საუკუნეში. ეს ვიკიპედიიდან არის:

ბელის ნავების გამოყენება არც სხვაგან არის კარგად დოკუმენტირებული. ცხადია, რომ ტაინთან შედარებით ბლიტზე მუშაობდა მწყემსების რაოდენობის მხოლოდ მცირე ნაწილი. ბლიტის ნავსადგური არ იყო შემუშავებული 1850 -იან წლებამდე. ამ დრომდე შეზღუდული იყო გემების რაოდენობა, რომლებსაც შეეძლოთ ნავსადგურის გამოყენება.

ბუდის, ან სტეიტის სტრუქტურის უფრო მჭიდრო შესწავლა მიუთითებს ფუნქციის ზოგიერთ ნაშთზე, რომელიც დამაგრებულია მთავარ სტრუქტურაზე ბრუნვის საშუალებით, რაც მიუთითებს უფრო დახვეწილ მექანიზმზე, ვიდრე ერთი შეხედვით აშკარაა. შესაძლებელია, რომ staithes შეიძლება გაუმჯობესდა და გაფართოვდა, როდესაც ის ასევე დაიწყო გამოყენება მიმდებარე რკინის ქარხნები.


პელტონი

პელტონი ოსტონის სამხრეთით მის წარმოშობას იღებს საქსონურ დროში, თუმცა სახელის მნიშვნელობა სადავოა. ეს შეიძლება ნიშნავდეს "სოფელს პალიზადით" ან "სოფელს ნიჩბის ფორმის გორაკთან ახლოს". ეს აშკარად ეხება სამკუთხა ფორმის ნიჩბს და#8211 თუ რომელიმე ადგილობრივი ბორცვი შეიძლება აღწერილი იყოს როგორც მსგავსი ფორმის.

პელტონის სოფელი მდებარეობს პელტონის შესახვევზე, ​​რომელიც წარმოადგენს წინა ქუჩის ნაწილს. წარსულში უწოდებენ "პელტონ ლონინს", ის აკავშირებს პელტონს ჩესტერ-ლე-სტრიტის ცენტრთან. ისტორიულად პელტონ ლეინი აღინიშნა ჩრდილოეთ ქვეყნის ხალხურ სიმღერაში სახელწოდებით "პელტონ ლონინი". სიტყვები, რომლებიც ტრადიციულად მღეროდნენ პელტონის რაიონის ბავშვებს, შემდეგი იყო, სტრიქონების უმეტესობა რამდენჯერმე განმეორდა:

ღორები მოდიან Jingling ქვემოთ Pelton Lonnin
არის ხუთი შავი ღორი და არასოდეს უცნაური
სამი დიკი და ორი ლონინში
არის ხუთი შავი ღორი და არასოდეს უცნაური

ჯერ კიდევ 1320 წელს პელტონი ეკუთვნოდა ბურდონის ოჯახს და გადავიდა რედჰოგებში, უელპინგტონებსა და ნევილებში, რომელთა მიწებიც წართმეული იქნა 1569 წელს. პელტონ ფელის კოლიერიებმა მოსახლეობის ზრდა გამოიწვია მეცხრამეტე საუკუნეში, მაგრამ უკვე იყო მნიშვნელოვანი სამთო მოსახლეობა. ტერიტორია მეთვრამეტე საუკუნეში.

ჯონ უესლი

მეთოდის ფუძემდებელმა ჯონ უესლიმ ქადაგა სოფელ პელტონში 1743 და 1780 წლებში. 1743 წელს მან აღნიშნა:

”როდესაც მე ვქადაგებდი პელტონში, ერთ -ერთმა ძველმა კოლეგამ, რომელიც დიდად არ იყო მიჩვეული მსგავს რაღაცეებს, ქადაგების შუაგულში დაიწყო ყვირილი‘ ამეინი ’, მხოლოდ კმაყოფილებისა და გულის სიხარულისთვის. მაგრამ მათი ჩვეული მოწონების ნიშანი (რამაც თავიდანვე ცოტათი გამაკვირვა) ზურგზე მცემდა. ”


რკინიგზის ისტორია ნორთუმბერლენდში

როგორც ჩანს, ვაგონი გადადიოდა Bigges Main Colliery– დან ტინეზე მდებარე სტეიტებამდე.

Daily Mail - 200 წელზე მეტი ხნის წინ აშენებული ხის ვაგონი, რომელიც აღმოჩენილია ყოფილ შეჯახებასთან ახლოს არის "ოდესმე ნაპოვნი სტანდარტული ლიანდაგის რკინიგზის უძველესი მაგალითი".

იხილეთ მდებარეობა Google Street View- ზე და www-old-maps.co.uk 430000,565700 (დააწკაპუნეთ "Print Print Extent Off")

Plessey Wooden Waggonway გაიქცა ორმოებიდან Plessey Checks NZ2479– მდე Blyth NZ3181– მდე. ის გაიხსნა 1600 -იანი წლების ბოლოს და დაიხურა 1813 წელს. A192 გზა მიჰყვება მარშრუტს რამდენიმე მილის მანძილზე.

ბლიტის რუქები -
გეოგრაფი NZ3181 - ბრიტანეთის ისტორია - Microsoft ვირტუალური დედამიწა - ვიკიმაპია - Google Maps
Northumberland თემები - ბლიტი
ძველი რუქები აჩვენებს "Plessay Old Wagonway" 1865 წლის 1: 10,560 რუქაზე, კოორდინატებს 431500_580800.
ბლიტის საავადმყოფო აშენდა სადგურის ადგილზე, კოორდინატები 431000_581600.

ვილამ ხის ხის ვაგონუეი გაიხსნა 1748 წელს. მოგვიანებით მას ჰქონდა რკინის ლიანდაგები, სანამ დაიხურა 1867 წელს. უილიამ ჰედლიმ ააგო ლოკომოტივები ნახშირის გადასაზიდად Wylam NZ1164– დან ლემინგტონის NZ1864 სტადიონამდე. აფორიაქებული ბილი 1813 წ ლონდონის მეცნიერების მუზეუმშია. ვილამ დილი 1814 წელს ედინბურგში, შოტლანდიის სამეფო მუზეუმში.
მას შემდეგ ტაინის კურსი შეიცვალა, რათა თავიდან ავიცილოთ გრძელი მარყუჟი ლემინგტონში. უილამ ვაგგონვეის მარშრუტის უმეტესი ნაწილი გამოიყენებოდა სკოტსვუდის, ნიუბერნისა და ვილამის რკინიგზის მიერ 1875 წელს. ჯორჯ სტეფენსონის აგარაკი დგას მარშრუტზე ვილამის მახლობლად.
Northumberland თემები - Wylam
Killingworth Waggonway - გააფრთხილა C.R. თავის წიგნში ვაგგონვეი და ნორთუმბერლენდის ადრეული რკინიგზა ნათქვამია, რომ ხის ვაგონი გაიხსნა 1764 წელს კილინგვორტ მურიდან უილინგტონის ქვაბამდე.
საბრძოლო იარაღის კვლევა გვიჩვენებს რკინის ვაგონებს Killingworth Old Pit NZ2870– დან Killingworth Drops NZ3166– მდე მდინარე ტაინზე. ამ ვაგონმა მიაღწია Burradon Colliery NZ2772- ს. ჯორჯ სტეფენსონის Dial Cottage NZ2770 იყო Paradise Row– ში Killingworth Colliery– სთან ახლოს, ვესტ მურში.
ონლაინ თამაში Kitty's Drift იყო გვირაბი დაახლოებით 3 მილის მანძილზე აღმოსავლეთ კენტონიდან სკოტსვუდამდე. გვირაბის ჩრდილო-აღმოსავლეთი ბოლო არ არის ნაჩვენები ამ ვებგვერდზე, მაგრამ შეიძლება იყოს კვადრატში NZ2267. კრისტოფერ ბედლინგტონმა გახსნა იგი 1796 წელს, როგორც მაღაროების გადინების, ასევე ნახშირის გადასაყვანად ტაინში. ის მიწისქვეშა გვირაბი ნაჩვენებია 1812 წლის რუკაზე რობერტ გალოვეის მიერ. იგი გადიოდა მონტეგის მთავარი ვაგონვეის დასავლეთით.
ციკლოპედია 1819 წლის აბრაამ რიზის მიერ მოთხრობილია სტუმრები, რომლებიც გვირაბში ცარიელი ნახშირის ვაგონებით მოგზაურობენ. ქვანახშირი მოგვიანებით გადავიდა კენტონისა და კოქსლოდჯის სატვირთო გზაზე, რომელიც გაიხსნა 1808 წელს.
Shilbottle Colliery რკინიგზა გაიხსნა 1809 წელს Shilbottle Colliery NU1808– დან Alnwick NU1912– მდე. ის ნაჩვენებია 1828 წლის რუქაზე გრინვუდის მიერ. ამ მარშრუტის ჩრდილოეთ ბოლო კვლავ ცნობილია როგორც ვაგონ გზის გზა. ასევე იყო ტრამვაი ლონგდიკის ორმოს NU2010- დან ალნვიკამდე და რკინიგზა Grange Pit– დან NU2107– დან ECML NU2308– მდე.
ნორთუმბერლენდის თემები - შილბოტლი
უიტლი ვაგონუეი გაიხსნა 1811 წელს ორმოებიდან უიტლის ბეის NZ3571 ახლოს და გაიქცა North Shields NZ3668– ში. მარშრუტის უმეტესობა გამოიყენებოდა ბლიტისა და ტაინის რკინიგზის მიერ 1860 წელს.
Backworth Waggonway გაიხსნა 1818 წელს და გაიქცა Backworth A Pit NZ3071– დან Whitehill Point NZ3566– მდე მდინარე ტაინზე. ვაგონის გზა გაგრძელდა Backworth B Pit NZ2972 და West Cramlington Colliery NZ2675.
კრამლინგტონ ვაგონვეი გაიქცა Cramlington Colliery (1825) NZ2876– დან Cramlington Staiths NZ3366– მდე მდინარე ტაინზე. იყო ფილიალები Amelia Pit NZ2778, Hartford Colliery NZ2679, Nelson Colliery NZ2677 და Dudley Colliery NZ2573.
ნორთუმბერლენდის თემები - კრამლინგტონი
სიტონ დაწვა ვაგგონვეი დაიწყო 1826 წელს, როგორც Brunton and Shields Railway, რომელიც მოძრაობდა Brunton NZ2270– დან Wideopen NZ2472– ით, Hillhead Engine NZ2872– ით და Shiremoor Engine NZ3170– ით Staiths NZ3366– მდე მდინარე ტაინზე. იგი გაფართოვდა Wideopen Colliery– დან Seaton Burn Colliery NZ2374– მდე 1837 წელს, კვეთდა დიდ ჩრდილოეთ გზას ექვსი მილის ხიდის მახლობლად. მე -20 საუკუნეში იყო ფილიალები Brenkley Colliery NZ2274, Mill Hill Pit NZ2172, Havannah Drift Mine NZ2171 და Weetslade Colliery Lizzie Pit NZ2572.
Netherton Waggonway გაიხსნა 1828 წელს Netherton NZ2381– დან Morpeth NZ2085– მდე. მოგვიანებით მან დააკავშირა ჰოვარდ პიტი, ფრენსის პიტი და ნეთერტონჰოლ კოლიერი ბედლინგტონს. გრინვუდის 1828 წლის რუქაზე ნაჩვენებია ადრეული რკინიგზა ბედლინგტონის რკინის სამუშაოების გარშემო NZ2782. ნაჩვენებია ნეთერტონ ვაგგონვეის აღმოსავლეთ ბოლო. ნეთერტონი ახლა იწერება ნედერტონში.
ნორთუმბერლენდის თემები - ნედერტონი
Walbottle Waggonway (ან Wallbottle) - რკინის ვაგონი გადიოდა North Walbottle Colliery NZ1868– დან Coronation Pit NZ1767, Blucher Pit NZ1766 და Lemington Staiths NZ1864. კიდევ ერთი ფილიალი გადიოდა Duke Pit NZ1666– დან Lemington Staiths– მდე.
Coxlodge Waggonway - ასევე ცნობილია როგორც გოსფორთი და კენტონ ვაგგონვეი. ეს დაიწყო Coxlodge Colliery საიუბილეო ორმოს NZ2368 და Regent Pit NZ2468 Coxlodge Staiths NZ3065– დან Wallsend– ზე, მდინარე ტაინზე. მარშრუტის უმეტესობა Tyneside Tramways and Tramroads– მა გამოიყენა 1901 წლიდან 1930 წლამდე. ეს კომპანია მუშაობდა ორმაგი გემბანის ელექტრო ტრამვაით 1930 წლამდე და შემდეგ ავტობუსებით 1930 წლიდან 1975 წლამდე.
ფავდონ ვაგგონვეი - წინასწარი იარაღის გამოკითხვის რუქები აჩვენებს ვაგონებს, რომლებიც უახლოვდება ძრავას NZ2169 (მოგვიანებით ბელის სახლი). პირველი გამოცემა 1864 საბრძოლო იარაღის კვლევის რუქაზე ნაჩვენებია West Brunton Engine NZ2271 Fawdon Old Waggonway და Middle Brunton Engine NZ2370. 1920 -იანი წლების ორდენის კვლევის რუკა გვიჩვენებს ახალ Fawdon Waggonway– ს, რომელიც მიემართება Coxlodge Colliery Jubilee Pit NZ2368– ში.
ჯორჯი და რობერტ სტეფენსონები
სტივენსონის ძრავის სამუშაოები გაიხსნა 1823 წელს Forth Banks– ში, Newcastle upon Tyne, სადაც გადაადგილება და რაკეტა აშენდა
www.robertstephensontrust.com და ნიუკასლის ფოტოსურათები, სტივენსონის ნამუშევრები

Microsoft Bing Maps– ის მეოთხე ბანკების საჰაერო ფოტო.
ბრიტანული ისტორია 1: 2500 მასშტაბი, 1861 წლის სტივენსონის ძრავის რუკა მუშაობს სამხრეთ ქუჩაზე.

Newcastle and Carlisle Railway (N & ampCR)
პირველი განყოფილება გაიხსნა 1835 წელს ბლეიდონსა და ჰექსჰემს შორის. კარლაილი ბლენკინსოპ კოლიერი გაიხსნა 1836 წელს. ჰაიდონის ხიდი ჰექსჰემამდე ასევე გაიხსნა 1836 წელს. ბელკინსოპ კოლიერი ჰაიდონის ხიდისკენ გაიხსნა 1838 წელს. 1837 წელს ხაზი გაფართოვდა ბლეიდონიდან რედჰეუში. 1839 წელს მან კავშირი დაამყარა რედჰეში ბრენდლინგის Junction რკინიგზასთან. ასევე 1839 წელს ხაზმა გადალახა მდინარე ტაინი ბლეიდონიდან სკოტსვუდში და შემდეგ ელსვიკის გავლით გაიარა ნიუკასლის დროებით სადგურამდე. 1839 წლისთვის ხაზი ღია იყო კარლაილსა და ნიუკასლს შორის. 1851 წელს მან მიიღო წვდომა ნიუკასლის ცენტრალურ სადგურზე. სკოტსვუდის რკინიგზის ხიდს ცეცხლი გაუჩნდა 1860 წელს. დროებითი ხიდი შეიცვალა არსებული რკინის ხიდით 1871 წელს. N & ampCR გადავიდა NER– ის მიერ 1862 წელს.

ბრიტანეთის ისტორია 1: 2500 მასშტაბი, ნიუკასლის ცენტრალური სადგურის რუკა 1861 წ. პლატფორმებს შორის მრავალრიცხოვანი პატარა ჭურჭელი ჩანს. სადგური აშენდა ნიუკასლის ქალაქის კედლის მსვლელობისას.

მარშრუტი ნიუკასლის ცენტრალური სადგურის, ელსვიკის, სკოტსვუდის, ბლეიდონის, რაიტონის, უილამის, პრუდჰოუს, ელტრინგემის (მოგვიანებით მიკლის სადგური), სტოქსფილდის, საცხენოსნო ქარხნის, ფარნელის გვირაბი, კორბრიჯი, ჰექსამი, სასაზღვრო ქვეყნების კავშირი, უორდენ ხიდი, ფურსტოუნები, ჰაიდონის ხიდი, ბარდონის წისქვილი, უიჩესტერის გვირაბი, ჰალტვისტლი, ბლენკინსოპ კოლიერი, გრინჰედი, ადრიანეს კედელი, როზეჰილი (მოგვიანებით გილსლენდის სადგური), ლოუ როუ, ნავორთი, მილტონი (მოგვიანებით ბრამპტონის სადგური), შუა გელტის ხიდი, კოურანის ჭრა, How Mill, Heads Nook, Wetheral, Scotby, Carlisle London Road Station NY4154
კარლაილ ციტადელის სადგური NY4055 1864 წლიდან

Lord Carlisle's Brampton Railway გადიოდა მილტონიდან კირკჰაუს რკინის ქარხანაში, ჰოლბანკის კარიბჭე (Hallbankgate), Clowsgill Lime Works, Black Sike Coal Pit, Howgill Mines, Tindalefell Spelter Works, Midgeholme Colliery NY6458 (Cumberland/Northumberley Columbia), ხაზი შეუერთდა ალსტონის ფილიალს Lambley Station NY6758.

1836 მილტონის ფილიალი ბრამპტონ თაუნში.

1852 N & ampCR Alston ფილიალი სადგურებით Haltwhistle, Featherstone, Coanwood, Lambley, Slaggyford და Alston.
www.south-tynedale-railway.org.uk-სამხრეთ ტინედელის რკინიგზის დაცვის საზოგადოება

www.cumbria-railways.co.uk/brampton_railway.html - ბრამპტონის რკინიგზის აღწერა და რუკა. ხის ვაგონმა ნახშირი გადაიტანა ბრამპტონ სტეიტში 1700 -იან წლებში.

Newcastle and North Shields Railway (N & ampNSR) გაიხსნა 1839 წელს კარლიოლის მოედნიდან NZ2564 ნიუკასლში Ouseburn Viaduct NZ2664, Heaton, Wallsend, Willington Viaduct NZ3166 და Percy Main to North Shields NZ3568. ლამინირებული ხის ვიადუკები აღდგენილია რკინით იმავე დიზაინით. კარლიოლის მოედნის სადგური გვერდის ავლით გაიხსნა ვიადუკტი მანორებიდან ნიუკასლის ცენტრალურ სადგურამდე. N & ampNSR მარშრუტი Manors– დან Heaton Junction– მდე კვლავ ECML– ის ნაწილია. N & ampNSR მარშრუტი Walkergate– დან North Shields– ს იყენებს Tyne and Wear მეტრო.

ძველი რუქები - ბრიტანეთის ისტორია 1: 2500 მასშტაბი, 1861 წელი კარლიოლის მოედნის ტერმინალის რუკა.

Microsoft ვირტუალური დედამიწა - Ouseburn Viaducts- ის "ჩიტების თვალის ხედი". ჩრდილოეთის ვიადუკი არის ნიუკასლის და ჩრდილოეთ შილდსის რკინიგზა, ახლანდელი აღმოსავლეთ სანაპიროს მთავარი ხაზი (ECML). შუა ვიადუკი არის Tyne and Wear მეტრო, რომელიც აშენდა 1970 -იანი წლების ბოლოს.

Microsoft ვირტუალური დედამიწა - ვილინგტონის ვიადუკტის "ჩიტების თვალის ხედი", რომელიც ახლა გამოიყენება Tyne and Wear Metro– ს მიერ.

ნიუკასლის და ბერვიკის რკინიგზა გაიხსნა 1847 წელს, გაგრძელება North Shields– დან Tynemouth– ის ძველ სადგურ NZ3669– მდე.
ძველი რუქები - ტინემუთის ბრიტანული ისტორიის რუქები.

ბლიტ და ტაინის რკინიგზა (B & ampTR) დაიწყო 1840 წელს, როგორც სატვირთო გზა სეგილი კოლიერიდან ნორთუმბერლენდის დოკზე მდინარე ტაინზე. იგი აშენდა ისე, რომ სეგილ კოლიერს შეეძლო თავიდან აეცილებინა კრამლინგტონ ვაგონვეის გამოყენება.

1840 Seghill Colliery NZ2874 ნორთუმბერლენდის დოკში NZ3366 მდინარე ტაინზე.
1846 სეგილი ჰარტლის NZ3176.
1846 ჰარტლი Newsham NZ3079 და Cowpen Colliery NZ2980.
1846 Cowpen Colliery Junction to Blyth NZ3181.
1846 ჰარტლი რძის სახლამდე NZ3275 ავენიუ ფილიალში, კერძო ხაზით Seaton Sluice.
1847 წელს პირველად გამოიყენეს სახელი ბლიტი და ტაინი.
1857 Newsham to Bebside და Bedlington NZ2782, 1850 ხაზის გამოყენებით.
1857 ბედლინგტონი ჩოპინგტონის NZ2583, ჰეპსკოტი NZ2284 და მორფეტი NZ2085.
1859 ბედლინგტონი North Seaton NZ2786, კერძო რკინიგზით North Seaton Colliery.
1860 რძის სახლი Junction to Monkseaton NZ3472, Cullercoats NZ3570 და North Shields NZ3669 გამზირის ფილიალში. უიტლი ვაგონვეის მარშრუტი გამოიყენებოდა სამხრეთ ბოლოში.
1864 მონკსეტონი ბექვორთში NZ3071, ბენტონ NZ2768, სამხრეთ გოსფორთ NZ2567 და ნიუკასლი NZ2564.

ტერმინალი ნიუკასლში იყო ნიუ ბრიჯის ქუჩაზე. ახალი ხიდი აშენდა 1812 წელს პანდონ დენეზე, როგორც ჩრდილოეთის ფარისკენ მიმავალი გზის ნაწილი. Pandon Burn მოგვიანებით თაღოვანი და Pandon Dene შევსებული ახალი ხიდი Terminus აშენდა აღდგენილი მიწაზე. 1909 წელს NER– მა განაგრძო ხაზი სამხრეთით, რათა დაეკავშირებინა ECML– თან Manors– ში. ამან დაასრულა მარყუჟი ნიუკასლის ცენტრალურ სადგურზე.

NER– მა გახსნა რკინა-ბეტონის საქონლის საწყობი 1907 წელს ახალი ხიდის ქუჩაზე. ეს დაბომბა მეორე მსოფლიო ომში, შინაარსი იწვის რამდენიმე დღის განმავლობაში. ამ საწყობის ჩონჩხი ათწლეულების განმავლობაში იდგა, სანამ არ შეიცვალა უორნერის კინოთეატრით. საიტი ახლა არის ნორთუმბრიას უნივერსიტეტის ნაწილი.

A167 ცენტრალური საავტომობილო გზის შემოვლითი გზა ახლა იკავებს New Bridge Terminus– ის ადგილს. Jesmond– ის ჩრდილოეთით B & ampTR მარშრუტი სამხრეთ Gosforth– ით გამოიყენება Tyne and Wear მეტროთი. B & ampTR Jesmond Station არის რესტორანი.

ძველი რუქები - ბრიტანეთის ისტორია - ახალი ხიდის ქუჩის Microsoft ვირტუალური დედამიწის რუქები.

გრინვუდის 1828 წლის რუქაზე ნაჩვენებია დახრილი თვითმფრინავი კრამლინგტონის კოლიერიდან და სეგილ კოლიერიდან. ასევე ნაჩვენებია ვაგონის გზა Seaton Sluice– სკენ.
გრინვუდის 1828 წლის რუქაზე ნაჩვენებია ადრეული რკინიგზა ბედლინგტონის რკინის სამუშაოების გარშემო NZ2782. ჯონ ბირკინშოუმ 1825 წლის ბედლინგტონის რკინიგზის ბეტლინგტონის რკინიგზის რკინის რელსები დაამზადა. ამ რელსებმა შეინარჩუნა ადრინდელი თუჯის რელსების თევზის მუცლის ფორმა, მაგრამ იყო დაახლოებით 5 მეტრი სიგრძის.
www.ntsra.org.uk - North Tyneside ორთქლის რკინიგზის ასოციაციის მუზეუმი მდებარეობს შუა ძრავის ზოლში NZ3269. ორთქლის მატარებლები მიდიან Percy Main NZ3367– ში.
Northumberland თემები - ბლიტი

ვიქტორიის გვირაბი გაიხსნა 1842 წელს Spital Tongues Colliery NZ2365– დან Ouseburn NZ2664– მდე მდინარე ტაინზე. იგი მალე დაიხურა ქვანახშირის ტრაფიკისთვის, მაგრამ გახდა საჰაერო თავდასხმის თავშესაფარი მეორე მსოფლიო ომის დროს 1939-1945 წლებში. ის კვლავ ნიუკასლის ბარის ხიდზე მდებარეობს.
ბრიტანეთის ისტორია 1: 2500 მასშტაბის 1872 წლის რუკა და ძველი რუქები - Spital Tongues Colliery რუკები.
ბრიტანული ისტორია 1: 2500 მასშტაბის 1872 წლის რუკა ბარსას ხიდის შესახებ. ერთ დროს დიდი ჩრდილოეთის გზა გადადიოდა პანდონ ბერნზე აქ ხიდზე.
ბრიტანული ისტორია 1: 2500 მასშტაბის 1884 წლის რუკა Spital Tongues Staiths და ვიქტორია გვირაბის შესასვლელი გლაშჰაუსის ხიდის მახლობლად, ოუსებურნი.
www.victoriatunnel.info ფილ ტირკელის მიერ.
ვიკიპედიის გვერდი ვიქტორიის გვირაბის შესახებ.
ნიუკასლი და ბერვიკის რკინიგზა (N & ampBR) გაიხსნა 1847 წელს ტვიდმუთიდან, შეუერთდა ნიუკასლის და ჩრდილოეთ შილდსის რკინიგზას ჰიტონ ჯუნკთან. N & ampBR– მა ასევე გახსნა გაფართოება North Shields– დან Tynemouth– ის ძველ სადგურზე NZ3669. იმავე წელს (1847 წ.) N & ampBR აიღო ნიუკასლის და დარლინგტონის რკინიგზამ, რომელიც მალე გახდა იორკის, ნიუკასლის და ბერვიკის რკინიგზის ნაწილი.
მაღალი დონის ხიდი გაიხსნა 1849 წელს მდინარე ტაინზე, შეუერთდა გეითსჰედსა და ნიუკასლს. ნიუკასლის ცენტრალური სადგური უკავშირდებოდა მანორებს ყოფილ ნიუკასლსა და ჩრდილოეთ შილდსის რკინიგზაზე. სამეფო სასაზღვრო ხიდი გაიხსნა 1850 წელს, გადაკვეთა მდინარე ტვიდი ბერვიკის სადგურზე.
1854 წელს YN & ampBR გახდა ჩრდილო -აღმოსავლეთ რკინიგზის ნაწილი (NER). მარშრუტი ახლა ECML- ის ნაწილია. 1969 და 1984 წლებში მორფეტის სადგურის სამხრეთით მკვეთრი მოსახვევში იყო რელსებიდან გადახრა.

მარშრუტი ბერვიკის გავლით Tweed– ზე, სამეფო სასაზღვრო ხიდი, ტვიდმუთი, სკრემსტონი, გოსვიკი, ბილი, სმიფილდი, ბელფორდი, ონლაინ თამაში Lucker Water Troughs, Lucker, Newham, Chathill, Fallodon, Christonbank, Little Mill, Longhoughton, ლესბურის ვიადუკი, ალნმუთი, უორკორთი, აკლინგტონი, Amble Junction, ჩევინგტონი, ვიდრინგტონი, ლონგჰირსტი, პეგსვუდი, მორფეტი, ნეთერტონი (მოგვიანებით სტენინგტონის სადგური), პლისეი ვიადუკი, პლესი, კრამლინგტონი, ანიტსფორდი, კილინგვორთი, ბენტონი (მოგვიანებით ტყის დარბაზის სადგური), ბენტონის კარიერის შეერთება და Heaton Junction

www.senrug.co.uk - სამხრეთ აღმოსავლეთ ნორთუმბერლენდის რკინიგზის მომხმარებელთა ჯგუფი - მორფეტის სადგური.

იორკი, ნიუკასლი და ბერვიკის რკინიგზა (YN & ampBR)
1849 Amble ფილიალი გაიქცა Amble Junction NZ2298 ჩევინგტონის ჩრდილოეთით ECML– ზე Broomhill Station NU2401 და Amble Station NU2604. სამგზავრო მომსახურება 1879 წლამდე არ დაწყებულა. ყოფილი RAF აკლინგტონის მიმდებარე ტერიტორიაზე იყო ფართო ღია სამთო მოპოვება. მძიმე ღია მანქანები იყენებდნენ კერძო გზებს, რომლებიც მიჰყვებოდნენ აეროდრომის პერიმეტრის ბილიკს და ამბლის ფილიალის ნაწილს.

1849 Tweedmouth Sprouston– ით Velvethall, Norham, Twizell, Cornhill (დაერქვა Coldstream Station 1873), Wark (დაარქვეს Sunilaws Station), ინგლისის/შოტლანდიის საზღვარი NT7937, კარჰემი, სპროუსტონის სადგური NT7635
ჩრდილოეთ ბრიტანეთის რკინიგზამ გააგრძელა ხაზი 1851 წელს სპრუუსტონიდან კელსოს სადგურამდე NT7333 (მაქსველჰეი, მაქსველ ჰიუ)

1850 ალნვიკის ფილიალი გადიოდა ალნვიკის სადგურიდან NU1912 ალნმუთის სადგურ NU2311– მდე, რომელსაც თავდაპირველად ერქვა ბილტონის კავშირი.
www.avrs.co.uk - ალნის ხეობის რკინიგზის საზოგადოება გეგმავს მარშრუტის გახსნას.

Ashington Coal Company Railway გაიქცა Ashington Colliery NZ2688 ფილიალებით Linton Colliery NZ2691, Ellington Colliery NZ2891, Lynemouth Colliery NZ2990 და Woodhorn Colliery NZ2888. ეს ვრცელი ქსელი მუშაობდა სამგზავრო მატარებლებით მაღაროელებისთვის. მინერალური რკინიგზა აშენდა 1980 -იან წლებში Ashington Colliery ქსელიდან ECML– მდე. ელინგტონ კოლიერი იყო უკანასკნელი ღრმა ნაღმი ჩრდილო -აღმოსავლეთ ქვანახშირში, რომელიც დაიხურა 2005 წლის თებერვალში.
www.experiencewoodhorn.com - ვუდჰორნის კოლიერის მუზეუმი.
ჩრდილოეთ სანდერლენდის რკინიგზა - 1898 წლის კერძო რკინიგზა ჩატილის სადგურიდან NU1827 ზღვისპირა სახლამდე NU2132
Whittle Colliery Waggonway გაიქცა ECML NU2205– დან Whittle Colliery– მდე NU1706, რომელიც მდებარეობდა დიდი ჩრდილოეთი გზის აღმოსავლეთით, ნიუტონის მახლობლად. Whittle Colliery და Shilbottle Colliery აწვდიდნენ ქვანახშირს კოოპერატივის საბითუმო საზოგადოებას (CWS).
ჩრდილო -აღმოსავლეთის რკინიგზა ნორთუმბერლენდში (NER)
1868 ალენდეილის ფილიალი სასაზღვრო ქვეყნების კავშირიდან ძველ ნიუკასლსა და კარლაილის რკინიგზაზე. სადგურები ელრინგტონში, ლენგლიში, სტავარდსა და კატონ როუდში (მოგვიანებით ალენდეილის სადგური)

1870 Quayside Branch გაიქცა ECML– დან Manors Station NZ2564– ის აღმოსავლეთით ციცაბო მოსახვევი გვირაბის გავლით ნიუკასლ ქეისაიდისკენ. ორი ელექტრო ლოკომოტივი მოგვიანებით აშენდა ოვერჰედის და მესამე სარკინიგზო ელექტრომომარაგების გამოყენებით.

1878 Tweedmouth Dock ხაზი.

1879 რივერსაიდის ფილიალის ხაზი განშტოდა ECML ოუსებურნის ვიადუკტსა და ჰითონის სადგურს შორის Byker პლატფორმის NZ265648. გვირაბი კვლავ გადის მაღაზიების ქვეშ Shields Road– ში, Byker NZ266647– ში. სადგურები იყო St.Peter's NZ275636, St.Anthony's NZ284631, Walker NZ295642, Carville NZ303662, Point Pleasant NZ314664, Willington Quay NZ323665 და Percy Main NZ337673. ეს ხაზი მოგვიანებით ელექტროფიცირებული იქნა მესამე სარკინიგზო სისტემის გამოყენებით.

1882 სანაპირო ხაზი Monkseaton, Whitley Bay, Cullercoats და Tynemouth Station NZ3669 გავლით. მოხდა კავშირი N & ampBR ხაზთან ორიგინალური Tynemouth სადგურის მახლობლად.

1887 ალნვიკი და კორნჰილი ფილიალი Coldstream, Mindrum, Kirknewton, Akeld, Wooler, Ilderton, Wooperton, Hedgeley (Powburn), Glanton, Whittingham, ჰილჰედის გვირაბი, ედინგჰემი, ალნვიკის სადგური NU1912
Coldstream სადგური NT8639 იყო კორნჰილში, ნორთუმბერლენდი, ინგლისი
1948 წელს ვულერსა და ილდერტონს შორის ბილიკი წყალდიდობის შედეგად დაზიანდა. ხარვეზის გამოსწორება არ იყო ეკონომიკური და მას შემდეგ, სანამ დაიხურება ხაზი მუშაობდა ორ ცალკეულ მონაკვეთად.

1904 წლის სანაპირო ხაზის ელექტროფიკაცია ნიუკასლში ელექტრო ტრამვაის წარმატების საპასუხოდ. შეერთებები Benton NZ2869– ში შეუერთდა N & ampBR ხაზს B & ampTR ხაზთან. ეს საშუალებას აძლევდა ექსპრეს ელექტრო მომსახურებას მონკსტონიდან ნიუკასლში ECML– ის საშუალებით.

1905 პონტელენდის ფილიალი სამხრეთ გოსფორტის გავლით, დასავლეთ გოსფორტი (ახლანდელი რეგენტ ცენტრის მეტროსადგური), კოქსლოდჯი (ახლანდელი ფავდონის მეტრო სადგური), კენტონი (ახლანდელი ბანკფუტის მეტრო სადგური), კალერტონი და პონტელენდის სადგური NZ1672
ეს ხაზი კვლავ გაიხსნა როგორც Tyne and Wear Metro, ტერმინალით ნიუკასლის აეროპორტში NZ1871.

1906 მეფე ედუარდ VII ხიდი NZ2463 ნიუკასლსა და გეითსჰედს შორის. ამან თავიდან აიცილა გადახვევა ნიუკასლის ცენტრალურ სადგურზე მატარებლებისთვის, რომლებიც მოძრაობდნენ ედინბურგსა და ლონდონის კინგს კროსს შორის.

1909 Manors Station აკავშირებს NZ2564 უერთდება Blyth and Tyne ხაზს Newcastle და North Shields ხაზთან. ამან დაასრულა ჩრდილოეთ ტაინსაიდის მარყუჟი, რამაც საშუალება მისცა ელექტრო მატარებლებს ნიუკასლიდან გაეგრძელებინათ ჯეზმონდის, სამხრეთ გოსფორთის, ბენტონის, უიტლი ბეის, ჩრდილოეთ შილდსისა და უოლსენდის ნიუკასლში.

1913 დარრას დარბაზის მსუბუქი რკინიგზა პონტელენდის სადგურიდან NZ1672 დარრას ჰოლის სადგურამდე NZ1571

1914 Seaton Sluice ფილიალი Monkseaton, Brierdene და Collywell Bay Station NZ3376 გავლით. This unopened branch was dismantled for the War Effort 1914 to 1918 and was not rebuilt.

1915 Monkseaton Station built on a new site.

1923 NER becomes part of the London and North Eastern Railway (LNER).

1928 - Tyne Commission Quay opened on the riverward side of Albert Edward Dock.
There was an LNER rail link to Newcastle Central Station. Port of Tyne

North British Railway (NBR)
1862 Border Counties Section joining the NBR Waverley Route from Carlisle to Edinburgh.
Route via Riccarton Junction Station NY5397, Saughtree, Dawstonburn Viaduct, Deadwater, England/Scotland Border, Kielder, Kielder Viaduct, Plashetts, Falstone, Thorneyburn, Tarset, Bellingham, Redesmouth Junction, Wark, Barrasford, Chollerton, Chollerford, Hadrian's Wall, Wall, River Tyne Viaduct და Border Counties Junction NY9265. North British services from Hawick then ran via the N&CR line to Newcastle.
(Chollerford to Border Counties Junction opened 1858 as the Border Counties Railway).
Old Maps - maps of Plashetts, now submerged under Kielder Water

www.wrha.org.uk - Waverley Route Heritage Association. Track is being laid between Whitrope Tunnel and Riccarton Junction Station.

1862 Wansbeck Valley Railway ran from Reedsmouth Junction to Morpeth. NBR trains reversed into the Blyth and Tyne Railway Morpeth Station. This was an attempt by the NBR to gain access to Newcastle, using the B&TR lines. In 1871 new junctions allowed NBR and B&TR trains to run into the NER Morpeth Station. The B&TR Morpeth Station then became a goods shed.
(Also known as the Wanney Line ან Wannie Line). Route via Morpeth Station NZ2085, Meldon, Angerton, Middleton, Scots Gap, Knowesgate, Woodburn, Broomhope Siding and Redesmouth Junction Station NY8681

1870 Northumberland Central Railway via Rothbury Station NU0601, Brinkburn, Lee Siding, Fontburn, Ewesley, Longwitton and Scots Gap Station NZ0386

Scotswood, Newburn and Wylam Railway opened the line along the North bank of the River Tyne in 1875, following most of the route of the Wylam Waggonway. There were stations at Wylam NZ1164, Heddon-on-the-Wall, Newburn, Lemington and Scotswood NZ2063. Wylam Railway Bridge NZ1164 opened in 1876 across the River Tyne, joining the SN&WR to the Newcastle and Carlisle line. The SN&WR was taken over by the NER in 1883.
Kirkheaton Colliery Waggonway - This was an isolated coalfield with pits at Kirkheaton NZ0478, Ingoe NZ0374, Fenwick NZ0572, Muckleridge NZ0473, Todridge NZ0072 and Boghall NZ0477. The mineral railway opened in 1927 and ran from Belsay Colliery NZ0476 to Darras Hall NZ1571 where it joined the Darras Hall Light Railway to Ponteland NZ1672.

Rural Branch Lines of Northumberland by C R Warn.
Published by Frank Graham 1975, ISBN 0859130772
Contains a page about the Kirkheaton Colliery Waggonway.

Bastles were built as fortified farmhouses to protect against raids by the Border Reivers. Livestock were kept on the ground floor. The family lived above. The walls are up to 1 metre thick. Some bastles have been modernised with living accomodation on the ground floor. Modern Ordnance Survey maps of Northumberland incorrectly describe them as ციხეები.

Bastions and Belligerents by John F Dodds, 1999
Keepdate Publishing, ISBN 1899506454


ᲓᲐᲙᲐᲕᲨᲘᲠᲔᲑᲣᲚᲘ ᲡᲢᲐᲢᲘᲔᲑᲘ

Instead, they stumbled across the 25-metre stretch of wooden rails, an early contributor to the mining industry which transformed the North East.

The waggonway is made up of a heavy duty 'main way' with two sets of rails laid on top of each other to preserve their longevity, with a loop from the main line descending into a dip.

That depression would have been filled with water where coal wagons' wooden rails were rested to stop them drying out and cracking. In the middle of the loop is a stone elevation where the horse pulling the waggon would have stood.

Pioneering: The waggonways helped the North East develop and were the precursor to Britain's train network

Breakthrough: Standard-gauge railways ended up being used for steam trains around the world

A waggonway from the former mining town of Tanfield in County Durham

'The wooden waggonway uncovered by the excavation is the direct ancestor of the modern standard-gauge railway,' Mr Carlton said.

With horses and carts eventually replaced by steam trains, railways quickly became the fastest form of transportation the world had ever seen and facilitated the creation of the modern world.

In Newcastle and the surrounding areas, the railways allowed coal to be transported around Britain, leading to the rapid growth of the region.

Mr Carlton added: 'The coal industry was so vitally important for the North East, and there are so few signs of it left now.'

The archaeologists' find is remarkably well-preserved - Mr Williams said: 'It looks as if it has just been covered up and left yesterday.'

The discovery has revealed features which were previously known only from drawings and the notebooks of engineers such as John Buddle, who lived near the dig site.

Work: The dig on the former site of the Neptune shipyard comes as it is redeveloped for new construction

Preserved: The wooden rails have not rotted because they have been kept from biodegrading under the ground

'We have drawings describing what has been found by the dig but this is the real thing,' said local historian Les Turnbull. 'It is tremendous to be able to see these features rather than just looking at them in historic drawings and notebooks.

'Because the line is standard railway gauge, it is tremendously important as the earliest example in the world and this is of international significance. The waggonway complex is at the forefront of late 18th-century engineering.'

Mr Turnbull, who has written a book on waggonways, claimed that the discovery was more important than any Roman find could be.

'One of the gifts of the North East to world history is the development of the railways,' he said. 'Coal and the railways are Tyneside's heritage and this waggonway was part of that, because without the waggonways the coalfields would not have developed.'

In the late 18th century, hundreds of waggons ran from collieries to wharves on the Tyne, where coal would be loaded onto brigs for transport to London and abroad.

The excavated remains were part of the Willington waggonway, which took in collieries at Willington Quay and Bigges Main on the edge of Wallsend.

In 1801 the Killingworth waggonway, for which George Stephenson's first locomotives were built, joined the Willington line.

Stephenson and his son Robert went on to build locomotives at their works in South Street in Newcastle to the Willington gauge, which was 4ft 8½in wide - this became the standard width for railways throughout Britain and much of the world.

COAL FROM NEWCASTLE: THE RISE AND FALL OF THE WAGGONWAY

A waggonway was a timber track used for transporting coal in the late 18th and early 19th centuries.

They were an ingenious solution to a problem facing coal barons in Northumberland and Durham - namely, how to efficiently get coal from pit-head to port.

The alternative, slower, option was via pack-horse or ox cart.

A waggonway was a timber track used for transporting coal in the late 18th and early 19th centuries

Where possible, the waggonway would slope gently downhill so that the waggons could roll under their own weight.

The driver sitting on the back would control the brake while the horse trotted behind on a tether.

After the contents were emptied, the horse would pull the empty cart back up the slope.

The rails on the Newcastle waggonway were made of wood, four or five inches thick and five or six inches broad.

Although the use of wood as a travelling surface was not new - Neolithic man had used it for carrying trackways across bogs - it was the use of the flanged wheel, which made all the difference, allowing the wagon to move snugly on the track.

By 1810, the wooden waggonways began to be phased out, replaced by iron.

Over the years, the wooden networks fell into disrepair.

In 2000, North Tyneside Council successfully bid for £2million worth of funding to transform more than 30 miles of routes as part of the Government's Liveability Fund.

The former haulage routes were made into a welcoming and accessible community leisure, travel and learning resource.


Woodern Wagonway - History

You may remember the remains of a section of a wooden waggonway were discovered underneath the former Neptune Shipyard not far from Segedunum Roman Fort in the summer of 2013. Before being redeveloped, the site was investigated by archaeologists due to its close proximity to Segedunum and therefore the potential for Roman remains in the area. The unexpected discovery of the rare and substantial remains of an early railway instead was a very welcome surprise. Constructed in 1785, the section of waggonway was identified as part of the route of the Willington Waggonway by local historian and author Les Turnbull. The Willington Waggonway was the collective name for a series of waggonways which were used by horse-drawn waggons to transport coal from collieries at Willington Quay and Bigges Main on the edge of Wallsend to the Tyne for shipment.

The excavated remains of the Willington Waggonway. Photograph © The Archaeological Practice Ltd.

During the 18 th century, the North East emerged as the centre of mining technology and earned a place on the world stage because of the skills of its engineers and miners. The site is considered to be internationally significant for the archaeological record in terms of the development of railway technology. Only one other wooden waggonway has previously been professionally excavated and recorded in Tyne and Wear, that at Fencehouses on Wearside in 1995. However, no recovery of the remains were carried out and the extent of their survival is unknown. The discovery of a section of the Willington Waggonway presents a rare opportunity to study the substantial and well-preserved remains of one of Tyneside’s wooden waggonways.

Excavation Plan. Image © The Archaeological Practice Ltd.

The significance

The excavation at the Neptune shipyard unearthed the most complete and best-preserved section of early wooden railway to have been found anywhere in the world. It also included the only ‘wash hole’ for cleaning and wetting waggon wheels to have ever been professionally excavated and recorded. We knew that wash holes existed through documentary sources, but none had been discovered previously. This gives us an amazing opportunity to learn about their construction and how they were used by the large volume of traffic on the waggonway.

Excavated Wash Hole. Photograph © The Archaeological Practice Ltd.

Re-used ships’ timbers also appear to have been used in the construction or the maintenance of the waggonway. If these timbers originate from types of vessels which no longer survive then there is also the potential to learn about their construction.

Re-used ship timber. Photograph © The Archaeological Practice Ltd.

Peg in piece of re-used ship timber. Photograph © The Archaeological Practice Ltd.

Perhaps most significantly, the excavated remains of the Willington Waggonway is the earliest railway that has been discovered which was built to what became the international ‘standard’ gauge, defined as 4’ 8 1/2” or 1435mm. The later Killingworth Waggonway, which was used by George Stephenson during his development of the steam locomotive, used part of the Willington Waggonway to reach the river Tyne. The gauge of the Willington Waggonway (based on the earlier Benton Way) therefore set the gauge for the Killingworth Waggonway and ultimately the rest of the world. Today approximately 55% of railways in the world are standard gauge.

Studying and analysing such a significant and well preserved early railway will allow us to contribute new information to the archaeological record as well as increase our understanding of the technology and innovations of the time.

What’s happened in the last 3 years?

Thanks to the Arts Council England PRISM (The Preservation of Industrial and Scientific Material) fund, TWAM was able to rescue wooden and stone components within a zone 6 metres in length across the width of the waggonway. Representative and significant components were also collected from other locations on the site.

Timbers in storage prior to conservation. Photograph © The Archaeological Practice Ltd.

Samples of the timbers were analysed at the conservation laboratories of the York Archaeological Trust, providing a baseline assessment of the condition of the timbers in general and of their treatment needs. Based on the results, the timbers required consolidation with Polyethylene Glycol (PEG) wax followed by freeze-drying, a process which can take between 24 and 36 months.

Last summer, TWAM secured funding from the Arts Council England Designation Development Fund which will allow us to research, carry out scientific analysis and explore how the waggonway may be displayed in the future. We also intend to create a scale model, develop a publication as well as run both family friendly and specialist events. The project is now underway and will conclude at the end of March 2018.

The timbers will return to the North East in February 2017 to their new home in the Regional Museum Store at Beamish where the stone components are currently stored. Our hope is that this project will be a step towards full scale reconstruction and public display in the future.

Keep an eye out for regular blog posts on the progress of the project as we uncover the secrets of the Willington Waggonway!

Reconstruction drawing of the excavated section of waggonway in use. Image © The Archaeological Practice Ltd.

The Willington Waggonway Research Programme is funded by the Designation Development Fund, Arts Council England.


Wesen Railway Ticket Center

Wagon ways (or 'train ways') are thought to have developed in Germany in the 1550s to facilitate the transport of ore tubs to and from mines, utilising primitive wooden rails. Such an operation was illustrated in 1556 by Georgius Agricola.

The technology spread across Europe and had certainly arrived in Britain by the early 1600s. The Wollaton Wagonway was probably the earliest British installation, completed in 1604, and recorded as running from Strelley to Wollaton near Nottingham. Another early wagonway is noted at Broseley in Shropshire from 1605 onwards. Huntingdon Beaumont (who was concerned with mining at Strelley) also laid down broad wooden rails near Newcastle upon Tyne, on which a single horse could haul fifty or sixty bushels (130� kg) of coal.


On 26 July 1803, Jessop opened the Surrey Iron Railway in south London - arguably, the world's first public railway, albeit a horse-drawn one. It was not a railway in the modern sense of the word

On 25 March 1807. Mumbles Train",

as it came to be known, is as heart breaking as it is fascinating. Considering its myriad achievements and world records, it's incongruous that the railway isn't more famous. It is disgraceful also that the railway was abruptly dismantled in 1960 (at that time electric tram powered) - 153 years after those historic first steps in 1807. To the commuter age and the world of transport that we take for granted today, this was an innovation equivalent to any. The world's first - and the longest surviving railway until 1960 - is a worthy candidate of the history books.

1603/4 - Between October 1603 and the end of September 1604, Huntingdon Beaumont, partner of the landowner Sir Percival Willoughby, built the first recorded above ground early railway/wagonway. It was approximately two miles in length, running from mines at Strelley to Wollaton in Nottinghamshire, England. It is known as the Wollaton Wagonway. Beaumont built three further wagonways shortly after, near Blyth in Northumberland related to the coal and salt trade. Shortly after the Wollaton Wagonway was built other wagonways are recorded at Broseley near Coalbrookdale in Shropshire. Further waggonways emerged in the English North East.
Horse drawn railway coach, late 18th century


Revolution of Trains

The scenario of the trains completely changed with the introduction of the first stationary steam engine by Thomas Savery in the 17th Century. It is a great step in the history of trainsრა The functioning of the steam engine is quite less which can’t be used as a train engine. It nearly took 60 years for the transformation of the steam engine into a powerful train.

After a long time, the power of the steam engine is converted into circular motion იმ year 1763 by taking the designs of Thomas Newcomen, Thomas Savery and James Watt who invented crankshaft. Most of the inventors started using steam engine into every invention like boats, cars and power trains of all the types and sizes. The concept of the steam engine allowed the motion to take place.

Check out the Palace on Wheels route


2: The Waggonways Arrive

“imployit the maist pairt of his youth in uncuth nations in searching and learning the knawledge for making and practizeing of ingynis and workis for the commodious and aisle transporting of coillis betix the colpotis, sey and salt panes of this realm”

So reads the records of the Privy Council of Scotland of 1606, relating to the granting of a patent to one Thomas Tulloch to build around Inveresk a conveyance for taking coals from the collieries down to the salt pans on the Firth of Forth, provided that it was “ane work and ingyne nocht known in this kingdom at na time of before”რა The description by the Privy Council clearly describes an early form of railway – the waggonway, of which there were none in Scotland, and the first in England had appeared at Woolaton, Nottinghamshire, two years previously. Such waggonways had began to appear on the continent, of which there is a surviving woodcut of one such working in Lorraine. Tulloch may have visited these works, hence the reference to “uncuth nations”. This equally however have been a sideswipe at the English.

Whether Thomas Tulloch built his early waggonway is unknown. If it were built however, the location and route would certainly make a great deal of sense. The monks of Newbattle, near Dalkeith, had mined coal from around the year 900 and transported it by road to Prestonpans on the Firth of Forth, where they would barter it for salt, which would then be transported back to Newbattle Abbey. Prestonpans takes it’s very name from the salt pans which were a huge industry in the area, and which supplied a great deal of Scotland, while the road which the monks of Newbattle followed is to this day called Salters Road, which narrowly bypasses Inveresk. Prestonpans equally was the location of the salt pans referred to by the Privy Council. If Tulloch’s conveyance was built, then that means that Edinburgh had a means for conveying coal and salt nearby, which many European capitals did not yet have. If it were built, sadly there are no vestiges of it remaining today.

Equally there are no remains of what may have been another early waggonway, which was recorded to have been built around Stacks, near Bo’ness, in 1646. Of the third example however there is absolutely no doubt, for the trackbed of it ramains to this day.

The Yorks Building Company had been given lands seized by the crown in East Lothian after the Earl of Winton supported the Jacobite Rebellion of 1715. In 1722 they opened what is today widely recognised as the first railway in Scotland, the Tranent Waggonway. Approximately 12 miles to the east of the centre of Edinburgh, this was a waggonway from the collieries around the East Lothian town of Tranent, down to the harbour of Port Seton, and which later incoporated a westwards branch to Prestonpans (the importance of salt in Scots history cannot be underestimated).

On a side note, for a waggonway which owed it’s existence to a Jacobite defeat, the Tranent Waggonway became the first railway in the world to be used in battle tactics and a Jacobite victory. Following his victories in the highlands, Charles Edward Stuart (Bonnie Prince Charlie) had marched steadily south and taken Edinburgh by September 1745. The government sent troops under Sir John Cope to head the Jacobites off and deny them a route to England. They lined their guns up along the Tranent Waggonway on 20 September 1745, then retired for the evening. Lord Elcho, seeing this took a phalanx of Jacobite troops up to tree cover near Tranent. The following morning the Jacobites attacked without warning (Cope was apparently still asleep) from the front. As the government troops desparately tried to repel this assualt, Elcho and his highlanders came charging down the waggonway, attacking them on their left flank. The result was a complete rout, over in less than an hour, which saw Sir John Cope and many of his men flee the field. This is remembered to this day in the Scots song Hey, Johnnie Cope which has become a sort of unofficial anthem of East Lothian

Hey, Johnnie Cope are ye wauking yet?
And are your drums a-beating yet?
If ye were wauking, I wad wait,
Tae ging tae the coals in the morning.

The Tranent Waggonway should have been viable but eventually proved to be a financial disaster, eventually being sold off as scrap in 1778. The principle however galvanised others to start similar schemes.

Sir Archibald Hope of Craighall, owned lands around Pinkie, near Inveresk, and in 1815 opened a waggonway from his colliery at Pinkie down to Fisherrow Harbour, and eventually as far as salt pans at the Magdalene Bridge, right on the border between East Lothian and Midlothian. This waggonway appears to have been enormously successful and survived until 1841.

The waggonways were getting closer and closer to Edinburgh. While Robert Stevenson had been commissioned to survey a route for the ‘Edinburgh Railway’ in 1817 (see Chapter 1: Early Attempts), the following year saw him working on another project. Alexander Laing of Shawfair was the owner of Newton Colliery, near Millerhill, Midlothian. Laing and another colliery baron and landowner, Sir John Don Wauchope of Edmonstone, commissioned Robert Stevenson to survey a four mile route from Newton Colliery to LIttle France, on Sir John’s Edmonstone estate, and right by the Old Dalkeith Road.

The route Stevenson chose was agreed on and the waggonway appears to have been built very quickly – somewhat amazing given the steep inclines involved. The line ran uphill to the north from Newton, curving around where the later Monktonhall Colliery would later be built, apparently close to where Woolmet Colliery later stood, then taking a sharp left downhill to the foot of the Wisp, serving Edmonstone Colliery, and across the Edmonstone Estate to Little France. The line was built of malleable iron edge-rails (the rails being L shaped, as opposed to wheels being flanged), tied to freestone blocks and opened in August 1818, as reported in the Edinburgh Evening Courant:

MR ALEXANDER LAING begs leave to inform inhabitants of Edinburgh and neighbourhood that he has completed a Rail Road, fourmiles in length, from his Coal Works at Newton to Little France, at which he will, on Monday next COMMENCE SALES of the BEST JEWEL COAL and EDMONSTONE GREAT COAL., at reasonable prices. Little France is on the Dalkeith Road, only two miles from the southern vicinity, and three miles from the high street of Edinburgh, those who purchase their coals at the Little France depot will save over half the present carriage, and tear and wear of harness, &c. in proprotion he now solicits his friends and the public to make trial, when he flatters himself they will find the quality and price to be such as will merit a liberal share of their patronage.

NEWTON-HOUSE, August 20, 1818

The Edmonstone Waggonway rarely gets a mention in railway histories of Edinburgh, and yet it’s enormous success cannot be underestimated. Stevenson, Laing and Wauchope had brought coal traffic for the first time to within two miles of the southern boundary of the city (at this time around Pollock Halls to Salisbury Road) and three miles from the city centre, and it continued to be used for many years to come.

The lease on Edmonstone Colliery transferred to the Stenhouses of Whitehill in either 1824 or 1826. On the first attempt of the Edinburgh & Dalkeith Railway Company (EDR) to gain an Act of Parliament in 1825, John Don Wauchope was one of the objectors (but strangely enough to did not attend the hearing or send a representative to argue his case). After that Bill failed on it’s Third Reading, when the EDR submitted their second (and successful) Bill in 1826, it is rumoured that Stenhouse tried to have a clause inserted compensating him for the abandonment of the waggonway. Wauchope attempted to get the EDR to buy the line but was not successful, while James Jardine’s 1825 survey for the EDR showed a proposed junction with the Edmonstone Waggonway at Redrow.

Whatever the speculation, it is widely regarded that the Edmonstone Waggonway was abandoned after the Edinburgh & Dalkeith Railway opened in 1831.

In his excellent work, Early Railways of the Lothians, M J Worling makes the point that an 1899 map shows a coal yard at Pentecox, Little France, with a tramway to it marked “disused”. Could it then have survived another sixty years, maybe connected to other industrial lines?

This is not just perfectly possible, I would suggest that is exactly what happened, and I can give my own anecdotal evidence to support that claim. I grew up in the Moredun area, and just up the road from Little France. I recall during my childhood an ancient wall bordering the Burdiehouse Burn collapsed, revealing that it had been strengthened at one point with two long stretches of iron, one of which was L shaped – and the other of which I now know to have been a length of more modern ‘bullhead’ rail. Little France lies over a mile from the nearest railway, the Edinburgh suburban line, so it is highly unlikely a length of rail would have been transported that far for this purpose. It is far more likely that the wall was strengthened with one of the original rails from the waggonway, and a later one.

My second account dates from 2010, when I walked the last remnants of the Waggonway before it disappeared for good beneath modern road building works. As the trackbed reached the Niddrie Policies it had become eradicated, and there at my feet were the rotting remnants of a wooden sleeper. The waggonway was tied to freestone blocks, not laid on modern sleepers, so this remnant is a definite pointer to the upgrading of the line.

There was once a network of industrial colliery lines which emnated out from Niddrie Colliery and brickworks, taking in Woolmet Colliery, near Newton, and a coal depot right at the top of Edmonstone village, near Danderhall. These lines crossed the route of the Edmonstone Waggonway, and I therefore surmise that it was upgraded with bullhead rails laid to standard gauge on wooden sleepers, and thus incorporated into the local colliery railway network.

Sadly, we shall never now know, as the last remnants of the Edmonstone Waggonway disappeared forever with the building of the Edinburgh Bioquarter development and it’s feeder roads.


Უყურე ვიდეოს: Система Аквастоп и Аква-спрей в стиральной машине (თებერვალი 2023).

Video, Sitemap-Video, Sitemap-Videos